Världen

Gullbrannakyrkan är med och stödjer missionärer som arbetar i sydostasien!

Viivarlden.png

Insatser under pandemin 2020

Den 11 mars förklarade Världshälsoorganisationen (WHO) utbrottet av coronaviruset en pandemi och ett internationellt hot mot människors hälsa. Många människor lever i fattigdom, på tätbefolkade platser med liten tillgång till sjukvård. Som så ofta i krissituationer drabbas de redan utsatta allra mest. När hela samhällen stänger ner blir konsekvenserna snabbt förödande för de som lever med små medel.
Här berättar företrädare från några av Svenska Alliansmissionens systerkyrkor om hur pandemin påverkat dem.
Var gärna med och ge en gåva till hjälp för några av dem som drabbats värst av nedstängningens konsekvenser via Swish: 123 138 89 82 eller Bankgiro 140-0753. Märk gåvan "internationell kraftsamling"
Insamlade medel i vår internationella kraftsamling kommer bland annat att gå till:
Matpaket
Desinfektionsmedel och tvål